fbpx

YOGA, ANSIGTSYOGA, VEJRTRÆKNINGSØVELSER & MEDITATION

YOGA, ANSIGTSYOGA, VEJRTRÆKNINGSØVELSER & MEDITATION

En dag med selvforkælelse for både krop, sind og ansigt.

På en BalanceMe workshop vil du blive guidet igennem øvelser som:
  • Forløser og slipper spændinger
  • Giver styrke og udholdenhed
  • Strækker, giver smidighed og rummelighed. 

Ovenstående er tre grundtemaer, som alle påvirker dit velbefindende – og du víl lære dig selv dybere at kende, så du ved, hvor du skal have focus for at skabe balance mellem de tre. 

Gennem mine 18 år som yogalærer, har jeg erfaret, at der alt for ofte er for stor ubalance mellem de tre temaer, og jeg har set hvor meget bedre mine elever får det, når de får balance, både fysisk og mentalt.

Under hvert tema vil du blive undervist i yoga, ansigtsyoga, pranayama/vejrtækning og meditation/visualisering.  Og alt efter hvilket tema det er, underviser jeg ud fra både hatha, yin og vinyasa yoga.

KOMMENDE WORKSHOPS

Søndag d. 14. november, 09.30-16.30
BalanceMe: Yoga, ansigtsyoga og meditation
NOR House, København NV

Søndag d. 16. januar 2022 9.30-16.30
BalanceMe: Yoga, ansigtsyoga og meditation
LOF, Hørsholm

Tryk på dato for billetter

Læs mere om de 3 grundprincipper

Flow og forløsning:

En spændt krop og et spændt sind er ikke frit.  Kropsspændinger forhindrer blodomløb, lymfesystem, nervesystem og meridianbaner i at flyde frit. Vi vil starte dagen med både fysiske og meditative øvelser som forløser og giver flow i både krop og sind.  Det handler om at slippe- både spændinger og kontrol- og om at mærke frihed og lethed.

Du vil også lære at forløse og afspænde via din vejrtrækning, og om hvordan aktivering af det parasympatiske nervesystem får dig til at slippe og slappe af.

Og så vil du lære øvelser, som får dig at afspænde musklerne i dit ansigt, hvilket mindsker og reducerer furer, giver en smukkere hudtone og hjælper mod hovedpine.

Styrke og udholdenhed:

For at få fat i din styrke og udholdenhed, går vi i dybden med øvelser som styrker krop og sind. 

Ved træne dine muskler får du en stærk krop, som passer bedre på dine led, giver dig en bedre balance og en smukkere holdning. Og i denne del af dagen, skal vi have pulsen op og sved på panden.

Ansigtet skal også trænes, og det gør vi med øvelser, hvor du styrker musklerne i ansigtet. Ligesom vi kan træne kroppen, kan vi også træne ansigtet, og med regelmæssig træning, giver det ansigtet et løft og tager år af din alder.

Du skal også lære vejrtrækningsøvelser, meditation og visualisering, som træner et stærkt sind. Øvelser hvor du lærer at se på de rigere historier af dig selv og dit liv. 

Stræk, smidighed og rummelighed:

Vi strækker muskler og bindevæv med blandt andet skønne yin yoga stillinger. De gode lange stræk som forbedrer din smidighed og velbefindende.

Også musklerne i ansigtet skal strækkes, både for at forhindre spændinger, men også fordi det sætter gang i blodcirkulationen og giver os en smukkere hud.

Du skal lære at bruge dybe vejrtrækninger til at rumme og skabe plads. Og da sindet er en stor medspiller, bruger vi meditationsteknikker til at træne sindet til mere rummelighed og kærlig venlighed (Loving Kindness meditation), både overfor os selv og andre.

Intentionen er, at du skal se dig selv dybt i øjnene og mærke efter hvad din krop og dit sind har brug for, for den optimale balance – samt at du skal have øvelser og teknikker i din fysiske og mentale rygsæk, som du altid kan tage frem.